کابینت های گلاس خوبه؟

5/5 - (2 امتیاز)

کابینت های های گلاس چند سالی است که بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته اند. دلیل علاقمندی اکثر افراد به استفاده از این کابینت برای آشپزخانه سطح براق آن است. در این مقاله درباره مزایا و معایب کابینت های گلاس صحبت خواهیم کرد و پاسخ این سوال پرتکرار خریداران را خواهیم داد که آیا کابینت های گلاس خوبه؟

مزایا و معایب کابینت براق

برای مشاهده جدیدترین کابینت های گلاس و اطلاعات بیشتر درباره آن به این بخش مراجعه نمایید.

کابینت های گلاس خوبه؟

اولین موردی که در پاسخ سوال کابینت های گلاس خوبه؟ به ذهن می رسد و بسیاری از افراد را به سمت خرید آن سوق می دهد، براقیت آن است. درخسندگی سطح این کابینت بسیار مورد توجه بوده و باعث زیبایی آن شده است. البته انتخاب این کابینت ها به عواملی بستگی دارد که در زیر به شرح آن ها می پردازیم.

کابینت های گلاس خوبه

  • بزرگی و کوچکی آشپزخانه
  • وجود یا عدم وجود پنجره در آشپزخانه
  • نحوه مراقبت و نگهداری از کابینت ها
  • سبک و رنگ دکوراسیون خانه و آشپزخانه
  • سلیقه شخصی

معایب کابینت های گلاس

آسیب پذیر در برابر رطوبت: مغز و بدنه این نوع کابینت از جنس ام دی اف بوده به همین دلیل همانطور که MDF در برابر آب و رطوبت آسیب پذیر می باشد، های گلاس نیز این مشکل را دارد. البته این نکته را باید خاطر نشان کرد که به دلیل جنس پلکسی گلاس روکش این کابینت ها آسیب آن ها در برابر آب و رطوبت کمتر از ام دی اف می باشد.

تیز بودن لبه های کابینت: رعایت نکات مربوط به سلامتی از جمله مهمترین مواردی است که باید به آن توجه داشت. متاسفانه بسیاری از خریداران این کابینت محو زیبایی آن شده و مشکل تیزی لبه ها را یا فراموش می کنند یا به آن بی اهمیت هستند.

این تیزی به خصوص در کنج ها و گوشه های برش خورده طرح های حجمی به وجود آمده و ممکن است به افراد خانواده آسیب برساند. به خصوص اگر فرزند کوچکی دارید حتما باید به این نکته توجه فرمایید. این مشکل البته در کابینت های MDF نیز وجود دارد و با سمباده کاری حل می شود اما به دلیل نوع جنس کابینت های براق امکان استفاده از سمباده وجود ندارد زیرا زیبایی کار تحت الشعاع قرار می گیرد.

لکه پذیری: یکی دیگر از مشکلات این کابینت ها نشان دادن لک های دست و … است. البته در نوع روشن به خصوص سفید این لک ها کمتر خود را نشان می دهند. اگر بسیار حساس یا وسواسی هستید پیشنهاد می کنیم یا از خرید این کابینت ها صرفنظر کنید و یا نوع روشن آن را انتخاب نمایید.

خش پذیری: کیفیت جنس کابینت انتخابی در این مورد بسیار حائز اهمیت است اما متاسفانه کابینت های های گلاس نسبت به خط و خش آسیب پذیر هستند و حتی ممکن است با برخورد ناخن دست شما این خش ایجاد شود. البته نوع جدید این کابینت ها که دارای روکش لمی گلاس هستند، نسبت به خط و خش مقاومت بالایی دارد.

وجود ورق یک طرفه: ورق های های گلاس یک رو هستند اگر در قسمت هایی از کابینت نیاز به ورق های دو رو برای شکیل تر شدن آن داشته باشید، باید از دو ورق پلکسی گلاس استفاده کنید که متاسفانه ضخامت دو برابر و هزینه بیشتری را به شما متحمل می کند.

مزایا کابینت آشپزخانه های گلاس

مزایای کابینت های براق

تنوع رنگ و طرح: این مورد از مسائلی است که در انتخاب زیبایی کابینت بسیار تاثیرگذار است. جدا از مسئله زیبایی ظاهری، هماهنگی طرح و رنگ کابینت ها با سایر اجزا باید در نظر گرفته شود. به همین دلیل کابینت های های گلاس گزینه مناسبی هستند چرا که از تنوع طرح و رنگ برخوردار هستند.

انعکاس نور: مهمترین دلیل خرید و انتخاب این کابینت ها همین مورد است. روکش پلکسی گلاس روی این کابینت ها سطح آن ها را مانند آینه کرده و امکان بازتاب نور را فراهم آورده است.

قیمت مناسب: های گلاس نوع جدیدی از کابینت ها می باشد که با توجه به مد روز بودن قیمت آن بسیار مقرون به صرفه و مناسب تر از سایر کابینت ها است.

امکان ایجاد تغییرات: در بسیاری از کابینت ها امکان تغییرات بعد از ساخت وجود ندارد. اما در کابینت های براق خوشبختانه در صورت آسیب به درب یا یراق و یا خسته شدن و تکراری شدن آن می توانید اقدام به تعویض آن ها کنید.

نظافت آسان: یکی از بهترین مزیت های این کابینت ها این است که به راحتی و با استفاده از یک دستمال نرم آغشته به آب می توان اقدام به تمیز نمودن آن ها کرد.

طول عمر بالا: این کابینت ها مقاومت خوبی نسبت به حرارت، گرد و غبار و رطوبت دارند به همین دلیل دوام آن ها زیاد شده و در صورت نگهداری صحیح تا سال های سال می توان از آن ها استفاده کرد.

وزن کم: روکش پلکسی گلاس وزن کمی دارد به همین دلیل روند ساخت و آماده شدن این کابینت ها به سرعت انجام شده و به راحتی می توان آن ها را جا به جا کرد.

عایق: این کابینت ها در برابر رطوبت و حرارت عایق هستند به همین دلیل در کابینت های اطراف گاز و سینک می توان از آن ها بهره برد.

معایب کابینت high gloss

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *