کابینت ممبران

5/5 - (21 امتیاز)

کابینت آشپزخانه ممبران یکی از زیباترین انواع طراحی های کابینت است که امکان منبت کاری بر روی MDF با استفاده از دستگاه CNC را فراهم می کند. ممبران ها از نظر سبک طراحی در دسته ی کابینت های کلاسیک قرار میگیرند. این کابینت ها ظاهری شبیه به کابینت های چوبی حکاکی شده دارد در حالی که از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه تر است. کابینت آشپزخانه ممبران ظاهری لوکس و اشرافی به آشپزخانه شما می بخشد. چنانچه نیاز به استعلام قیمت ، مشاوره و یا سفارش دارید، شما می توانید سفارش ساخت کابنیت آشپزخانه خود را به حامی چوب بسپارید.

سفارش کابینت ممبران در تهران

  • بازدید و مشاوره رایگان در تهران
  • ارائه طرح پیشنهادی (سه بعدی)
  • عقد قرارداد
  • ساخت و اجرا کابینت
  • بیش از ۲۰ سال تجربه

جهت سفارش ساخت انواع کابینت آشپزخانه ممبران می توانید همین حالا با همکاران ما در ایران گستر ( حامی چوب ) تماس بگیرید. حامی چوب دارای بیش از ۲۰ سال سابقه در طراحی و ساخت کابینت است. این مجموعه خدمات بازدید و مشاوره در تهران را به صورت رایگان انجام می دهد.

کابینت ممبران تهران

جدید ترین طرح های کابینت روکش ممبران

معنی کلمه ممبران، پوسته است و در اصل این نوع کابینت ها از ام دی اف خام ساخته شده اند. که توسط دستگاه های سی ان سی نقوش روی آن ها حک شده، سپس سطح آن با چسب مخصوص پوشیده می شود. در نهایت یک پوشش از جنس پی وی سی روی آن قرار می گیرد که باید تحت فشار و گرمای زیادی باشد. در این نوع کابینت یک طرف آن روکش ممبران بوده و طرف دیگر از روکشی ارزان تر مانند PVC استفاده می شود.

ممبران سفید ساده ابزار آرتین و تاج دندون موشی

روکش های پی وی سی کابینتهای ممبران نازک و مات هستند. البته روکش های دیگری نیز به صورت ضخیم و براق نیز وجود دارند که برای مدل مدرن استفاده می شوند. توجه به جزئیات، قرینه بودن و هماهنگی بین اجزای کابینت های آشپزخانه بسیار مهم است. و به دلیل سبک خاصی که دارد باید حتما از دستگیره های کلاسیک در ساخت آن ها استفاده کرد.

طرح جدید کابینت ممبران با تاج رومی
در بسیاری از مدل های این طرح به خصوص در رنگ های سفید که جزو پرطرفدارترین رنگ های آن است، از پتینه طلایی برای اشرافی تر شدن طرح مورد نظر استفاده می شود. به این شکل که کابینت سفید بوده و سر ستون ها، نقوش برجسته و گل گاری به رنگ طلایی در می آید. البته این مسئله کاملا به سلیقه مشتری مربوط است و ممکن است خریداری کابینت های ساده و بدون حکاکی را ترجیح دهد.

کابینت ممبران سفید ، محبوب ترین رنگ !

کابینت های سفید همیشه جذاب و زیبا بوده و درخشش خاصی به آشپزخانه شما می دهند.

ممبران سفید

اگر مایل به دیدن نمونه کارهای کابینت ام دی اف هستید می توانید به این بخش از سایت مراجعه فرمایید.

قیمت کابینت ممبران سفید

روکش ممبران کلاسیک

البته که این نوع کابینت می تواند هم به صورت مدرن و هم به صورت کلاسیک تولید و ساخته شود. اما به دلیل نوع برش هایی که دارد بیشتر در سبک کلاسیک تولید شده و طرفداران آن نیز ممبران را بیشتر در سبک کلاسیک سفارش می دهند. واضح است که اگر طراحی این کابینت ساده و بدون نقش و نگار یا می توان گفت با حداقل نقوش باشد مدرن و اگر دارای نقوش و کنده کاری های خاص خود باشد کلاسیک است.

کابینت کلاسیک ممبران به دو شکل کم کار و پرکار تولید می شود که نوع کم کار طبیعتا نقوش کمتری داشته و ساده تر بوده و نوع پرکار نقوش بیشتری دارد. بیشتر کابینت های ایرانی این نوع پرکار است و قیمت بالاتری نسبت به نوع کم کار دارد.

کابینت روکش ممبران

سبک کابینت ممبران

سبک کابینت ممبران بیشتر مناسب آشپزخانه های کلاسیک و نئوکلاسیک می باشد. البته در آشپزخانه های مدرن به شرط به حداقل رسیدن منبت کاری ها نیز می توان از آن استفاده کرد. در زیر نمونه ای از عکس کابینت ممبران را مشاهده می کنید که سبک آن مدرن بوده و به ساده ترین شکل ممکن ساخته شده است.

تاج ممبران

یکی از ویژگی های سبک ممبران و کلاسیک استفاده از تاج است. معمولا در تمام کابینت های ممبران شاهد استفاده از از این المان هستیم که ظاهر این کار را کلاسیک نشان می دهد.

اینجا بخوانید: تاج کابینت چیست ؟

قیمت کابینت ممبران سفید

یکی از دغدغه های افراد در هنگام خرید اطلاع از چگونگی محاسبه قیمت کابینت های ممبران است. این نکته را باید در نظر گرفت که کابینت ممبران خارجی و ایرانی تفاوت هایی در نحوه محاسبه قیمت دارند. البته کیفیت نیز در این مورد دخیل است و ممکن است یک ممبران خارجی با کیفیت پایین تر نسبت به نمونه داخلی از قیمت کمتری برخوردار باشد. همچنین در محاسبه هزینه کابینت های ممبران جدید نسبت به نوع قدیمی آن نیز دارای قیمت بالاتری هستند. که این موضوعی طبیعی است و هر چه یک محصول جدیدتر باشد قیمت آن نیز بالاتر است.

آیا ممبران ضد آب است؟

به دلیل اینکه بیشتر کابینت های ممبران زیبا، در رنگ های روشن تولید می شوند مسئله نظافت آن ها به یک دغدغه تبدیل شده است.  بهتر است برای تمیز کردن این کابینت ها از دستمال های نانو که کمی به آب آغشت شده و نرم بوده و پرزی از خود به جای نمی گذارند، استفاده کرد.

اگر لکه های عمیقی از کثیفی را بر روی سطح کابینت مشاهده کردید، بهتر است حداکثر ماهی یک بار با محلول سرکه، آب و جوش شیرین آن را تمیز نمایید. در صورت مشاهده گرد و غبار در بین منبت ها از سری کوچک جاروبرقی کمک گرفته و سپس آن را با یک دستمال نرم نمدار تمیز نمایید.

نمونه کار

جزیره کابینت ممبران

کابینت های جزیره چند سالی است که در دیزاین آشپزخانه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این کابینت ها به صورت ردیفی بوده و امکان جاگذاری سینک و گاز را دارد. البته اگر تنها به عنوان کابینت استفاده شود می توان آن را جابه جا کرد. کابینت جزیره ممبران برای هر دو سبک مدرن و کلاسیک کاربرد دارد.

چنانچه نیاز به سفارش ساخت جزیره دارید پینشهاد میکنیم این مطلب را مطالعه فرمایید.

طراحی و ساخت جزیره

کیفیت ساخت

کیفیت این کابینت ها به جنس چسب، ضخامت و کیفیت جنس pvc  و کیفیت دستگاه وکیوم CNC وابسته است. اگر کابینت شما از کیفیت خوبی برخوردار نباشد احتمال جدا شدن ام دی اف، جمع شدن روکش پی وی سی یا صیقلی نبودن سطح آن وجود دارد.

حتما بخوانید :

خط و خش کابینت MDF را چطور از پاک کنیم ؟

ممبران بخریم یا هایگلاس ؟


سوالات متداول

  • قیمت ممبران ایرانی و خارجی چه تفاوتی دارد؟
    در درجه اول شما باید کیفیت را در نظر بگیرید چرا که یک کابینت ایرانی با کیفیت از یک کابینت خارجی با کیفیت پایین تر ممکن است گران تر باشد.
  • سبک کابینت های آشپزخانه ممبران چیست؟
    سبک این کابینت ها در دو گروه کلاسیک و نئوکلاسیک قرار دارد و هر چه منبت کاری های آن بیشتر باشد این کابینت به سبک کلاسیک نزدیک تر است.
  • ممبران چگونه ساخته می شود؟
    مغز و بدنه ممبران همان ام دی اف است که با دستگاه سی ان سی امکان حک و منبت کاری بر روی آن وجود دارد.
8 دیدگاه در “کابینت ممبران
  • مرداد 3, 1400 at 6:25 ب.ظ
    Permalink

    سلام میخواستم بدونم کابینت های ممبران رو میشه دو دو رنگ ساخت یا این کابینت ها تک رنگ هستند؟

    Reply
    • مرداد 12, 1400 at 12:40 ب.ظ
      Permalink

      سلام
      بله امکانش هست ، اما تک رنگ در کابینت های ممبران ( کلاسیک ) رایج تر است. تفاوت رنگ در کابینت با جزیره یا باکس هود مرسوم تر هست.

      Reply
  • آذر 11, 1400 at 4:19 ب.ظ
    Permalink

    سلام ممنون از مطالب سایتتون.
    برای شهرستان هم میتونین کابینت بسازین و ارسال و نصب داشته باشین؟

    Reply
    • دی 7, 1400 at 12:26 ب.ظ
      Permalink

      بله ، البته بستگی به شهر و متراژ کار دارد، برای اطلاعات بیشتر با دفتر مجموعه تماس بگیرید.

      Reply
  • دی 4, 1400 at 3:45 ب.ظ
    Permalink

    سلام ، ممبران جز سبک های نئوکلاسیک محسوب میشه ؟

    Reply
    • دی 7, 1400 at 12:25 ب.ظ
      Permalink

      درود ، با ممبران امکان طراحی و اجرای کارهای کلاسیک ، نئوکلاسیک و حتی مدرن وجود داره

      Reply
  • تیر 27, 1401 at 4:20 ب.ظ
    Permalink

    من برای ساخت کابینت ممبران آشپزخونم با تیم دکوراسیون داخلی ترنج همکاری کردم، کارشون عالیه و خیلی راضی هستم.

    Reply
  • بهمن 13, 1401 at 11:51 ق.ظ
    Permalink

    میخواستم کمد درست کنم

    Reply
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *