کابینت ماشین لباسشویی

5/5 - (1 امتیاز)

از زمانی که ماشین های لباسشویی پا به خانه های ما گذاشتند کار شستشوی لباس را برای ما آسان کرده اند اما چند سالی است که به دلیل کوچکتر شدن خانه ها شاید بعضی از افراد بین قرار دادن ماشین لباسشویی در آشپزخانه و در حمام مردد باشند. بیشتر متخصصین در این زمینه پیشنهاد می کنند که به دلیل وجود آب در حمام بهتر است بخشی از آشپزخانه را به آن اختصاص دهیم اما شاید عده ای با توجه به اپن بودن آشپزخانه دوست نداشته باشند لباسشویی آن ها در دید باشد به همین دلیل پیشنهاد می کنیم از کابینت لباسشویی استفاده کنید.

موضوع دیگری که باید به آن توجه داشت این است عملکرد و عمر مفید دستگاه است که باید در نظر گرفته شود به همین دلیل جایگاه لباسشویی بسیار مهم است.

کابینت لباسشویی

کابینت اجاق گاز نیز به مانند کابینت لباسشویی طراحی شده و استفاده از آن مزایایی مشابه به آن دارد که با مطالعه این مقاله با ضرورت استفاده از آن آشنا خواهید شد.

آشپزخانه مکانی مناسب برای ماشین لباسشویی

در اشپزخانه ها محل قرار گیری لباسشویی از قبل مشخص و تعبیه شده است اما بهترین کار استفاده از کابینت برای لباسشویی است. این کابینت ها لباسشویی شما را در یک محفظه قرار داده و نه تنها آن را از دید سایرین مخفی کرده و چنانچه آشپزخانه اپن یا جزیره داشته باشید، مهمانان شما قادر به دیدن آن نخواهند بود.

همان‌طور که در کشورمان ایران نیز رواج دارد، آشپزخانه بهترین مکان برای قرار گرفتن لباسشویی در آن است. دقیقا به همین دلیل است که در معماری داخلی خانه‌های ایرانی، محل قرار گرفتن ماشین لباسشویی، به صورت پیش‌ فرض در مرحله کابینت‌کشی آشپزخانه انتخاب و تعبیه می‌شود. درب اکثر ماشین لباسشویی های کنونی از جلو باز شده و کمتر لباسشویی را می توان پیدا کرد که درب آن از بالا باز شود و این مدل ها دیگر قدیمی شده اند به همین دلیل ساخت کابینت برای لباسشویی این چنینی سخت نخواهد بود.

کابینت ماشین لباسشویی

مزایای استفاده از محفظه کابینتی برای لباسشویی

با توجه به کم بودن میزان رطوبت در آشپزخانه نسبت به سرویس بهداشتی و حمام، و اینکه لباسشویی یک وسیله الکتریکی و دارای یک بدنه فلزی است، رطوبت زیاد روی آن تاثیر منفی می گذارد. در نتیجه قرار دادن آن در مکانی که به جز جریان آب خود ماشین، رطوبت دیگری نباشد باعث افزایش عمر ماشین می شود.

یکی دیگر از مزایای کابینت لباسشویی این است که از کابینت آن می توان استفاده کرد و بر روی آن نیز می توان وسایلی را قرار داد. این وسایل می توانند مربوط به شستشوی لباس مثل مواد شوینده باشند تا سهولت دسترسی شما را به آن ها بیشتر کنند.

محفظه لباسشویی

نکات قرار دادن لباسشویی در آشپزخانه

  • آشپزخانه بهترین مکان برای قرار دادن ماشین لباسشویی است چرا که میزان رطوبت در آن بسیار کمتر از سایر مکان های دیگر است البته اگر خانه شما دارای لاندری روم، بالکن یا مکان دیگری برای قرار دادن لباسشویی است بهتر است آن را آنجا قرار دهید.
  • برای اینکه ظاهر زیبای آشپزخانه شما تحت تاثیر لباسشویی قرار نگیرد و همه چیز مرتب باشد استفاده از کابینت لباسشویی پیشنهاد ما است.
  • کابینت لباسشویی عموما متناسب با سایز هر لباسشویی طراحی می شود پس این نکته را در نظر داشته باشید که اگر در شرایطی هستید که امکان تغییر ماشین لباسشویی شما وجود دارد بهتر است دست نگه دارید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *