کابینت ضد خش

4.7/5 - (4 امتیاز)

به دلیل استفاده زیاد و نوع کاربردی که کابینت ها دارند ضد خش بودن آن ها مهم است و بسیاری از افراد به این نکته در هنگام خرید توجه خاصی دارند. کابینت ضد خش کابینتی است که در برابر اجسام تیز مقاوم باشد و دچار آسیب نشود.

کابینت مقاوم در برابر خط و خش

برای ضد خش کردن کابینت از روکش های مختلفی بر روی سطح آن استفاده می شود اما مقاومت این روکش ها متفاوت است و هر کدام تا حدی نسبت به اجسام تیز حساسیت دارند. این روکش ها با قرار گرفتن بر روس بیرونی ترین سطح کابینت ظاهر جذاب آن ها را حفظ کرده و نگرانی افراد را در هنگام کار بر روی کابینت ها کمتر می کند.

کابینت مقاوم در برابر خراش

انواع روکش ضد خش ام دی اف

ام دی اف از پرکاربرترین و پرطرفدارترین جنس های کابینت است که می توان گفت نود درصد کابینت های موجود در بازار مغز و بدنه MDF دارند. بر روی سطح ام دی اف از روکش های گوناگون جهت زیبا و شکیل تر کردن، مخفی کردن ایرادات و مقاوم سازی آن استفاده می شود.

ملامینه

این روکش را با استفاده از چسب تحت فشار و دمای بالا بر روی سطح ام دی اف می چسبانند. روکش ملامینه به دلیل قیمت مقرون به صرفه در کنار دیگر مزایایی مانند مقاومت در برابر رطوبت، حرارت، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، خط و خش که دارد بسیار مورد استقبال قرار می گیرد. همچنین تنوع طرح و رنگ آن نیز گسترده است. در کل دوام و مقاومت مناسبی نسبت به قیمت خود دارد.

PVC مات

کابینت های PVC چندان مقاومت بالایی در برابر خط و خش ندارند اما نوع مات آن ها خط و خش را کمتر نشان می دهد به همین دلیل اگر مایل به خرید آن هستید می توانید این نکته را در نظر داشته باشید.

پلی اورتان

کابینت های پلی اورتان به شکل مات و براق موجود هستند و تنوع طرح و رنگ زیادی دارند اما اگر ضد خش بودن برای شما در اولویت است پیشنهاد می کنیم نوع مات آن را به کار بگیرید. متاسفانه این نوع کابینت به دلیل 6 مرحله رنگ آمیزی که روی آن انجام می شود مقاومتش در برابر خط و خش کاهش می یابد. البته هر چقدر مراحل رنگ آمیزی بیشتر و ضخامت آن بالاتر رود، مقاومت آن نیز افزایش می یاید.

اپوکسی

از نوعی چسب رزین بدست می آید که در برابر گرما، خراش و رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. استحکام این نوع کابینت بالا بوده و نظافت آن نیز بسیار آسان است به همین دلیل در صنعت ساخته کابینت جزو محبوبترین ها به شمار می رود.

پولیشی

بدنه کابینت پولیشی همانند پلی اورتان بوده و تنها تفاوت آن ها در براق بودن و افزایش ضخامت آن است. ای کابینت نسبت به پلب اورتان مقاومت بالاتری در برابر خط و خش، رطوبت، حرارت، ضربه دارد و کاملا مستحکم است. طبیعتا کابینت پولیشی با توجه به مزایای بی شماری که دارد از قیمت بالاتری نیز برخوردار است.

کابینت مقاوم در برابر اجسام تیز

روکش های ضد خش برای کابینت

مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد انواه کابینت ها و روکش هایی هستند که در برابر خط و خش مقاومت نسبتا خوبی از خود نشان می دهند اما روکش های PET، Polyglass و شیشه‌ای کاملا ضد خش هستند.

روکش PET: این روکش پلیمری هایگلاس بوده و برای محیط زیست بی خطر است و از با انجام فرآیند UV بر روی سطح آن ضد خش خواهد شد. از مزیت های دیگر آن به مقاومت بالا در برابر حرارت می توان اشاره کرد.

روکش PolyGlass: این روکش بر روی ام دی اف استفاده می شود و ظاهری شبیه به PET دارد اما نسبت مقاومت آن بسیار بالاتر است. در ساخت آن از یک لایه ملامین بر روی لایه ای نازک از پلی استر استفاده شده و در برابر حرارت، رطوبت و مواد شیمیایی مقاوم است.

روکش شیشه‌ای: روکش های شیشه ای بر روی درب کابینت ها استفاده شده و برای اینکه وسایل شما از دورن کابینت مشخص نباشد می توانید از نوع طرح دار آن استفاده کنید.

روکش ضد خش کابینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *