طول عمر مفید کابینت ام دی اف چقدر است؟

4.7/5 - (3 امتیاز)

کابینت ها یکی از مهمترین وسایل در آشپزخانه ها هستند که از آن استفاده زیادی می شود. کابینت های ام دی اف رایج ترین نوع کابینت آشپزخانه است و بدنه اصلی اکثر کابینت ها MDF می باشد به همین دلیل برای همه ما مهم است که در هنگام خرید کابینت بدانیم طول عمر مفید کابینت ام دی اف چقدر است و با چه روش هایی این طول عمر را می توان افزایش داد.

عوامل بسیاری مانند نحوه نگهداری و نظافت کابینت، شرایط آب و هوا، کیفیت اولیه، متریال استفاده شده و… در طول عمر کابینت ها تاثیر می گذارد اما برای افزایش طول عمر کابینت های MDF بهتر است موارد زیر رعایت شوند.

1- در صورت بروز مشکل در رابط با کابینت بهتر است از فردی متخصص کمک بگیرید.

2- در هنگام خرید کابینت بهتر است از نوع با کیفیت آن استفاده کنید تا دوام بیشتری داشته باشد.

3- لولاهای درب نیاز به مراقبت و روغن کاری دارند.

4- کابینت های ام دی اف را از حرارت که دشمن اصلی آن ها است دور نگه دارید.

5- این کابینت ها نسبت به اشیای تیز حساس هستند پس مراقب وسایل تیز باشید.

6- به صورت مداوم باید آن ها را تمیز کرده تا گرد و غبار آن ها را کدر نکند.

کمک از فرد متخصص

اگر مشکلی در رابطه با کابینت شما اتفاق افتاد بهتر است خودتان دست به اقدامی نزنید زیرا ممکن است باعث بدتر شدن شرایط شود و از کابینت ساز حرفه ای کمک بگیرید زیرا این فرد دانش و تخصص لازم در زمینه مورد نظر دارد.

فرد متخصص برای تعمیر کابینت ام دی اف

کیفیت مناسب، افزایش عمر مفید کابینت ام دی اف

مهمترین و اولین مسئله ای که باید به آن توجه کرد این است که آیا کابینت از متریال مرغوب و با کیفیت ساخته شده است یا خیر؟ همچنین مکانی که قرار است از کابینت استفاده شود را نیز باید در نظر گرفت. به عنوان مثال کابینت زیر سینک به دلیل برخورد مداوم با آب و رطوبت باید از جنس خاصی ساخته شود تا آسیب نبیند. یا اگر در رستوران، کافی شاپ، آزمایشگاه ها و… نیاز به کابینت دارید بهتر است از نوع آنتی باکتریال آن استفاده کنید که مناسب کار شما می باشد.

گاهی اوقات افراد فریب قیمت را می خورند و ترجیح می دهند کابینتی با قیمت پایین تر را خریداری نمایند اما د نظر بگیرید عمر این کابینت ها مانند قیمتشان کم خواهد بود.

لولا های درب

یراق آلات و لولای درب های کابینت مانند سایر اجزا نیاز به مراقبت دارند. بهتر است هر چند وقت یک بار آن ها ر روغن کاری کنید و همچنین از فشار آوردن به آن ها خودداری نمایید.

لولاهای درب کابینت MDF

حرارت دشمن بزرگ طول عمر کابینت ام دی اف

به این دلیل که آشپزخانه مکان پخت غذا است ب همین دلیل در معرض حرارت ایجاد شده از پخت و پز قرار می گیرد. همچنین ممکن است شما ظروف و یا قابلمه های داغ خود را روی سطح کابینت قرار دهید. اما اگر به فکر سلامت کابینت خود هستید بهتر است از این کار دوری کنید و یا از صفحه کابینت های مرغوب و مناسب استفاده کنید.

دوری از اشیا تیز

اکثر کابینت نسبت به وسایل تیز حساس هستند و در برخورد با این اشیا آسیب خواهند دید. شکاف ایجاد شده توسط وسایل تیز باعث بروز میکروب یا قارچ ها می شود. پس در این مورد حساسیت به خرج داده و به عنوان مثال اگر نان خود را روی کابینت با قیچی برش می دهید از این کار اجتناب کنید.

تمیز کردن برای افزایش طول عمر کابینت ام دی اف

هر وسیله ای نیاز به نظافت دارد. اگر برای مدت طولانی کابینت تمیز نشوند گرد و غبار به درون آن ها نفوذ کرده و کدر می شوند. پس بسته به نیاز هر چند وقت یک بار اسفنج نرم یا دستمال را به ترکیب آب و مواد شوینده رقیق مانند صابون آغشته کرده و کابینت ها را تمیز نمایید. از مواد شوینده اسیدی جدا پرهیز کنید که آسیب جبران ناپذیری به کابینت شما وارد می کنند.

تمیز کردن کابینت ام دی اف

با رعایت 6 نکته بالا طول عمر مفید کابینت ام دی اف خود را افزایش داده و ظاهر زیبای آن نیز حفظ می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *