مراحل ساخت کابینت ممبران

4/5 - (7 امتیاز)

کابینت های ممبران جزو جدیدترین کابینت های انتخابی این روزها هستند. این کابینت ها در هر سه سبک کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن تولید می شوند اما نوع کلاسیک و نئوکلاسیک آن طرفداران بیشتری دارند. بدنه اصلی کابینت های ممبران از ام دی اف است. اما مورد مهمی که این دو را از هم متمایز می کند وجود ابزارها طرح ها، برجستگی و فرورفتگی هایی است که بر روی درب و نمای بیرونی این کابینت ها وجود دارد. در این مقاله شما را بیشتر با مراحل ساخت کابینت ممبران آشنا خواهیم کرد.

روش های ساخت کابینت ممبران

پیش از انتخاب توصیه می کنیم که مزایا و معایب کابینت های ممبران را مطالعه و بررسی نمایید.

تولید و ساخت کابینت ممبران

  • در ابتدا مانند ساخت هر کابینت دیگری آشپزخانه شما توسط کابینت ساز اندازه گیری می شود.
  • ساخت قسمت های ظاهری و نمای کار به واحد CNC سپرده می شود.
  • خدمات روکش نیز توسط واحد ممبران انجام می شود.

در مراحل ساخت کابینت ممبران بسته به روشی که کابینت سازان محل زندگی شما به کار میگیرند ساخت ممبران به دو شکل انجام می شود:

روش اول: انجام این روش کمی سخت خواهد بود. در آن ورق های یک رو و خام ام دی اف تهیه شده و طرح را به قسمت CNC می سپارید تا طرح را روی آن پیاده کنند. سپس واحد ممبران ورق های PVC را روی ورق های طرح دار CNC پرس می کنید.

روش دوم: انجام این روش ساده تر است. در این روش شما تمامی امور را به واحد ممبران می سپارید و نیازی به مراجعه به چندین مکان و حمل ورق ها ندارید که اصولا این روش در شهرهای بزرگتر با امکانات بیشتر وجود دارد.

مراحل ساخت کابینت ممبران

موارد مورد نیاز در تولید کابینت های وکیوم

برای ساخت ممبران از دو نوع ام دی اف استفاده می کنیم. ام دی اف صابونی برای قسمت داخلی و ام دی اف یک رو خام برای بدنه و نمای کار که توسط CNC طرح روی آن ها انجام می شود می شود. طرح را روی MDF خام پیاده می کنیم سپس با استفاده از سمباده سطح آن را صاف و صیقلی کرده و در نهایت ورق های PVC روی آن نصب می شود.

چسب ممبران را با پیستوله به قسمت هایی که نیاز به پوشش و روکش دارد، می زنیم و آن را در دستگاه ویوم قرار می دهیم تا با تحت فشار و گرما قرار گرفتن، ورق به ام دی اف بچسبد.

مراحل تولید کابینت وکیوم

مراحل ساخت تاج ممبران

تاج به قسمت از کابینت می گوییم که با بته جقه، شمسه، گل و … تزئین شده اند و در دو طرف کابینت ها اجرا می شوند. پاسنگ یا پاخور نیز در این نوع از کابینت ها وجود داشته که قسمت های پایینی یا پایه های کابینت گویند.

این تزئینات با استفاده از چسب های مخصوص ممبران، پیچ خودکار و یا میخ های بسیار کوچک بر روی در یا پایه ها قرار گرفته اند.

نکات مربوط به ساخت کابینت ممبران

  • هر چه دانه بندی ورق ها ریزتر باشد کابینت ممبران ما ظاهر بهتر و زیباتری خواه داشت.
  • کنده کاری هایی که توسط CNC انجام می شود باید زیر نظر فرد ماهر و متخصص باشد.
  • تهیه چسب وکیوم با کیفیت و مناسب نوع کابینت انتخابی
  • انتخاب نوع با کیفیت ورق های پی وی سی

تاج ممبران

مراحل نصب کابینت آشپزخانه ممبران

مراحل ساخت کابینت آشپزخانه ممبران مشابه سایر کابینت های دیگر است و تنها یک مرحله بیشتر از سایر کابینت ها دارد.

نظافت زیرکار

پس از این که تمامی قطعات کابینت در کارگاه کابینت سازی ساخته می شود، کابینت ها به جایی که قرار است نصب شوند منتقل شده و همان محلی که قرار است کابینت را نصی کنیم کاملا با یک دستمال تمیز کرده تا گرد و غبار و آلودگی در آن جا نباشد.

نگهدارنده ها

برای نصب کابینت ها به پایه های نگهدارنده نیاز داریم که با استفاده از پیچ و رورپلاک کابینت های بالا و پایین را به دیوار متصل می کنیم. این نگهدارنده ها از جنس ام دی اف عاری از روکش بوده و کار آن ها تحمل وزن وسایل داخل کابینت ها است.

کابینت های پایینی

در ابتدا به سراغ کابینت های پایینی رفته که باید آن ها را به زمین تراز کرده و سپس پایه های آن ها را تنظیم و نصب می کنیم. این نکته را در نظر بگیرید که درب ها را به دلیل آسیب احتمالی به کابینت های بالایی در هنگام قرار دادن، نصب نمی کنیم.

درب ها و کابینت های بالا

حال به سراغ کابینت های بالایی رفته و و آن ها را با پیچ و رورپلاک به دیوار محکم کرده و بعد از آن درب تمامی کابینت های بالا و پایین را قرار می دهیم.

صفحه کابینت

در انتها باید صفحه سنگ روی کابینت ها را نصب کنیم و بعد از آن می توان سینک، گاز و هود را نیز قرار داد.

مراحل ساخت ممبران

مجموعه ایران گستر ( حامی چوب ) تولید کننده انواع کابینت آشپزخانه با ۲۰ سال تجربه در این حوزه است. جهت سفارش ، مشاوره و بازدید پروژه می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *