تفاوت کابینت ملامینه و ام دی اف

4/5 - (3 امتیاز)

تفاوت کابینت ملامینه و ام دی اف : ام دی اف و ملامینه هر دو جزو فرآورده های چوبی هستند که ضمن داشتن ویژگی های مشترک، تفاوت هایی نیز دارند که همین موضوع باعث انتخاب و کاربرد آن ها در شرایط مختلف می شود. در اینجا درباره تفاوت کابینت ملامینه و کابینت ام دی اف صحبت خواهیم کرد تا در انتها شما محصول مورد نظر را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

تفاوت ام دی اف و ملامینه

کابینت ملامینه بهتر است یا ام دی اف ؟

تفاوت ملامینه و ام دی اف : مهمترین تفاوت این دو در این است که لبه های ورق های ملامین امکان ماشین کاری، فرم دهی و پروفیل کاری دارد و با استفاده از نوارهایی که به نام Soft Form شناخته می شوند لبه های آن ها چسبانده می شود.

همچنین امکان تزئین بر روی ورق های ملامینه نیز وجود دارد. از روکش های ملامین برای نوارهای لبه چسبان برای چسباندن در سطح لبه کابینت ها نیز تولید می شود.

ام دی اف را می توان با استفاده از ورق های مختلفی روکش کرد پس می توان نتیجه گرفت که مغز و بدنه اصلی ملامینه همان ام دی اف بوده و تفاوت اصلی آن ها در روکش مورد استفاده برای پوشش این دو می باشد.

استفاده از روکش نه تنها زیبایی خاصی به محصول شما بخشیده بلکه با توجه به نوع روکش انتخابی مقاومت کار را نیز افزایش می دهد.

برتری های ورق ملامین به ام دی اف

از ورق های ملامین برای تولید نوارهای چسبانی برای استفاده در سطح کابینت ها نیز استفاده می شود و به همین دلیل آن را تبدیل به یکی از پرکاربردترین روکش ها با توجه به قیمت مناسب آن کرده است.

در صنعت MDF نیز به دلیل کارایی آسانی که دارد حتی بیشتر از روکش HPL به کار می رود.

اگر در مورد جنس ورق های ملامینه ،مزایا، معایب و تمیز کردن کابینت های ملامینه نیاز به اطلاعات بیشتری دارید خواندن این مقاله را از دست ندهید.

کاربردهای ورق ملامین

  • مبلمان اداری و منزل
  • درب ها و بدنه کابینت
  • وسایل چوبی اتاق خواب
  • کاربرد در سرویس بهداشتی
  • پارتیشن
  • روکوب دیوار

کابینت ملامین بهتر است یا MDF

مقایسه MDF و ملامین برای خرید

در نهایت موضوعی که برای بسیاری از افراد در هنگام خرید مهم است و به آن توجه می کنند این است که کابینت ملامینه را تهیه کنند یا ام دی اف؟

کدام یک بر دیگری برتری داشته و انتخاب مناسب تری است؟ می توان به تفاوت هایی در این دو اشاره کرد و مزیت های آن ها به یکدیگر را برشمرد.

  • ساختار ورق های ملامینه بسیار محکم بوده و پوشش مناسبی نسبت به ام دی اف می باشد.
  • مقاومت روکش ملامین نسبت به آب و رطوبت از ام دی اف بیشتر است و اگر MDF در معرض برخورد با رطوبت قرار گیرد آسیب خواهد دید.
  • MDF مقاومت کمتری نسبت به ملامین در برابر حرارت و ساییدگی دارد و ملامین با دارا بودن این مزیت انتخاب بهتری در این مورد می باشد.
  • با تمام این تفاسیر مناسفانه ملامینه ها در برابر مواد اسیدی و قلیایی مقاومت خوبی ندارد و آسیب پذیر است پس این نکته ای است که باید در نظر گرفته شود.

خرید MDF یا ملامین

در تفاوت کابینت ملامینه و ام دی اف موضوع بسیار مهمی که باید در انتخاب و خرید این دو در نظر گرفت میزان بودجه و نیاز هر شخص است. به صورت قطعی نمی توان یکی از آن ها را برتر دانست و خرید آن راپیشنهاد کرد چرا که شما باید متناسب با نیاز و خصوصیان آن ها انتخاب خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *