بهترین کابینت برای شمال

4.7/5 - (4 امتیاز)

در زمان انتخاب کابینت برای آشپزخانه اولین موردی که در نظر گرفته می شود ظاهر آن است که تا حد زیادی به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. اما جنس کابینت بسیار اهمیت دارد و قبل از هر چیزی باید با توجه به کاربرد و محیط زندگی خود جنسی را انتخاب کنید ک دوام بیشتری داشته باشد به خصوص اگر به مدت طولانی می خواهید از کابینت ها استفاده کنید و قصد تعویض زودهنگام آن ها را ندارید. در این مقاله درباره بهترین کابینت برای شمال با شما صحبت خواهیم کرد.

بهترین کابینت برای شمال

سبک های کابینت

سبک های متفاوتی در ساخت کابینت آشپزخانه می توان به کار برد اما چهار سبک رایج وجود دارد که در زیر آن ها را برای شما توضیح خواهیم داد.

در شمال دو سبک کلاسیک و مدرن بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد. مزیت کابینت های مدرن به کلاسیک قیمت مناسب تر آن ها است اما در مقابل کابینت های کلاسیک از کیفیت بهتری برخوردار است.

اگر تصمیم دارید هزینه زیادی برای کابینت شمال انجام ندهید می توانید از کابینت های ام دی اف و سبک مدرن استفاده کنید که در دو گروه زیر قرار می گیرد:

  • ام دی اف مات (ملامینه و قیمت مناسب)
  • ام دی اف براق (های گلاس، پلی گلاس، لمی گلاس)

کابینت برای مناطق شمالی

اگر علاقه به سبک کلاسیک دارید کابینت های چوبی به شما پیشنهاد می شود که مجلل و گرانقیمت هستند.

سبک مدیترانه ای نیز یکی دیگر از سبک های رایج در شمال است که اط عناصر طبیعی مانند خورشید، دریا، گیاهان و… الهام می گیرد. این سبک حس آرامش را به انسان منتقل می کند. در این سبک از چوب های تیره استفاده می شود. سایر وسایل را می توانید در دو رنگ سبز و زرد انتخاب کنید.

سبک سنتی از دیگر سبک هایی است که در دکوراسیون آشپزخانه و کابینت ها به کار می رو. این سبک بیشتر مناسب آشپزخانه های بزرگ است و رنگ های آبی و فیروزه ای در آن نمود زیادی دارد.

جنس کابینت

اگر منزل شما در شمال کشور است یا ویلا در این ناحیه دارید، قطعا قبل از انتخاب کابینت باید رطوبت و آب و هوای خاص این منطقه را در نظر بگیرید. در زیر درباره 5 نوع کابینت با شما صحبت می کنیم که در شمال کاربرد دارد.

کابینت های فلزی: در مناطق شمالی احتمال زنگ زدگی و از بین رفتن رنگ این نوع کابینت ها وجود دارد. همچنین کابینت های فلزی در برابر اشیای تیز آسیب پذیر هستند. در کل قیمت آن ها بسیار پایین بوده اما در مناطق شمالی توصیه نمی شود.

کابینت تمام چوب: این کابینت ها که در سبک کلاسیک تولید می شوند یکی از زیباترین و خاص ترین و در عین حال گرانترین نوع کابینت می باشند اما نگرانی در مورد به کار بردن آن ها در مناطق مرطوب وجود دارد که با استفاده از لاک پلی اورتان می توان دوام آن ها را بالا برد.

کابینت مناسب مناطق مرطوب

ام دی اف: کابینت های MDF به دلیل قیمت مناسب، مقاومت در برابر رطوبت و نظافت آسان در شمال بسیار کاربرد دارد. اما از این جنس تنها در مغز کابینت ها باید استفاده کرد و از روکش های مناسب یا رنگ پلی اورتان برای پوشش آن جهت جلوگیری از رطوبت بهره برد.

پی وی سی: این نوع ورق های گزینه ای عالی برای جلوگیری از رطوبت می باشند. معمولا اولین گزینه در شمال و مناطق مرطوب کابینت های ام دی اف با روکش PVC هستند.

کابینت های گلاس: بسیاری از افراد طرفدار کابینت های براق می باشند. کابینت های آشپزخانه دو رو بوده و رویی که از این روکش ها استفاده می شود در برابر رطوبت مقاومت خوبی دارد اما روی دیگر ممکن است دچار مشکل شود.

بهترین جنس کابینت برای شمال

کابینت های تمام چوب که با استفاده از لاک پلی اورتان پوشش داده شوند و در برابر رطوبت و حشرات مقاوم هستند اما اگر تمایلی به صرف چنین بودجه ای ندارید از ام دی اف استفاده کنید.

کابینت مناسب ویلای شمال

بدترین نوع کابینت برای شمال

کابینت های فلزی به دلیل زنگ خوردگی اصلا برای مناطق مرطوب توصیه نمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *