8 ترفند برای بزرگتر نشان دادن آشپزخانه

4.8/5 - (6 امتیاز)

با توجه به ساخت خانه ها و کم شدن متراژ همه افراد به دنبال راه و ترفندی برای بزرگتر نشان دادن خانه و آشپزخانه های خود هستند. در این مقاله تلاش کرده ایم تا 8 ترفند برای بزرگتر نشان دادن آشپزخانه ارائه دهیم تا شما به کار ببرید.

رنگ سفید ترفندی برای بزرگتر نشان دادن آشپزخانه

یکی از مهمترین عوامل برای بزرگتر نشان دادن آشپزخانه استفاده از رنگ های روشن مانند سفید، کرم و… است. این رنگ به دلیل بازتاب نور آشپزخانه را دلبازتر نشان می دهد.

رنگ سفید ترفند بزرگتر نشان دادن آشپزخانه

جلوگیری از شلوغی و بزرگتر نشان دادن آشپزخانه

سعی کنید تا آنجا که می توانید اشپزخانه را خلوت کنید چرا که هرچه شلوغ تر باشد به نظر کوچکتر می آید. به همین منظور از کابینت، لوازم برقی، پرده، کاشی، سرامیک و… باید در یک تناژ رنگی قرار گیرد تا کنتراست رنگی باید حفظ شود. زیرا تضاد رنگی فضا را کوچکتر نشان می دهد.
همچنین ساخت کابینت هایی مانند کابینت های سوپری و استفاده از اکسسوری هایی مانند نظم دهنده ها می تواند به این مسئله کمک کند.

راه های بزرگتر نشان دادن آشپزخانه

استفاده کاربردی از فضا

باید طراح دکوراسیون و کابینت ساز شما به قدری ماهر و متبحر باشد که بتوانند از تمامی فضاهای خالی و بلااستفاده آشپزخانه بهترین استفاده را ببرد. در بعضی از آشپزخانه ها فضاهای گوشه نمونه ای از همین موارد است.

جزیره متحرک

اگر آشپزخانه شما اپن نیست و همچنین به شکل قدیمی در ندارد می توانید از جزیره استفاده کنید اگر در جزیره آشپزخانه سینک و گاز به کار نرود می تواند به شکل متحرک باشد و هر کجا که می خواهید آن را قرار یا جای آن را تغییر دهید در این شرایط با جابه جایی جزیره فضایی متناسب با نیاز خود در اختیار دارید.

کابینت جزیره در آشپزخانه

آینه ترفندی برای بزرگتر نشان دادن آشپزخانه

وجود آینه در هر کجای خانه باعث خطای دید شده و آن مکان را بزرگتر نشان می دهد در رابطه با آشپزخانه نیز به همین شکل است و شما می توانید با نصب یک اینه در هر کجای آشپزخانه که مناسب می دانید این خطای بصری را ایجاد کنید.

آینه در آشپزخانه

کابینت های براق

کابینت های براق یک ترفند دیگر در بزرگتر نشان دادن آشپزخانه هستند. کابینت های لمی گلاس و های گلاس نمونه ای از این کابینت ها هستند که با نور بازی کرده و آن را بازتاب می دهد.

کابینت های ویترینی

وجود کابینت هایی که درب آن ها از شیشه است یکی دیگر از مواردی است که می تواند استفاده شود. البته این نکته را در نظر داشته باشید که برای تمامی کابینت ها این امکان وجود ندارد زیرا شما ممکن است وسایلی داشته باشید که بهتر باشد از دید افراد مخفی بماند در این صورت کابینت های بالایی که بیشتر در چشم هستند می تواند شیشه ای و کابینت هایی پایینی به شکل معمول باشند.

کابینت های شیشه ای در آشپزخانه

برای اینکه بیشتر در مورد کاربرد کابینت های شیشه ای بدانید می توانید به این بخش مراجعه نمایید.

حذف میز غذاخوری و استفاده از صندلی های کوچک

اگر اپن یا جزیره دارید و آشپزخانه شما نیز کوچک است بهتر است میز غذاخوری را حذف کرده و از خود استفاده کنید. همچنین در انتخاب صندلی هوشمندی به خرج داده و صندلی های کوچک که فضای کمتری را اشغال می کند بهره ببرید.

با به کارگیری این 8 ترفند برای بزرگتر نشان دادن آشپزخانه خود اقدام کنید. البته ممکن است نیازی به استفاده از تمامی این 8 مورد نباشد و تنها با به کارگیری 2 تا 3 مورد از آن ها فضای آشپزخانه شما بزرگتر به نظر آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *