کابینت تک رنگ یا دو رنگ

4.7/5 - (4 امتیاز)

اولین موردی که در انتخاب و خرید کابینت برای آشپزخانه به آن اهمیت می دهیم ظاهر و رنگ کابینت ها است چرا که به دلیل اشراف افراد در خانه های امروزی به آشپزخانه کابینت ها که مهمترین و تاثیرگذارترین بخش آشپزخانه هستند و بیشتر فضای آن را به خود اختصاص داده اند، باید شیک باشند. در این مقاله به این موضوع می پردازیم که کابینت تک رنگ یا دو رنگ کدام بهتر است؟

کابینت دو رنگ

دو رنگ سفید و طلایی از پرطرفدارترین رنگ های ترکیبی هستند که در این بخش مدل های کابینت ممبران سفید طلایی را می توانید مشاهده کنید.

کابینت ها در سبک های متنوعی ساخته می شوند. در تمام سبک ها می توان هم از کابینت تک رنگ و هم از کابینت دو رنگ استفاده کرد. این موضوع به دو مسئله سلیقه و هماهنگی با سایر اجزای خانه و آشپزخانه دارد. بعضی از افراد از نظر بصری علاقه ای به شلوغ شدن محیط و استفاده از چند رنگ ندارند و تمایل آن ها به دکورهای مینیمال است. چنین اشخاصی بهتر است از کابینت های تک رنگ استفاده کنند. 

ترکیب رنگ کابینت آشپزخانه

انتخاب ترکیب رنگ

برای انتخاب کابینت های دو رنگ، سه روش کاملا متفاوت از هم وجود دارد.

عده ای از دو رنگ کاملا متضاد استفاده می کنند. برای مثال سفید را در کنار مشکی می آورند. این تضاد زیبایی زیادی را به دکور آشپزخانه شما تزریق می کند.

افراد دیگری از رنگ های تیره و روشن یک طیف رنگی استفاده می کنند. این کار ضمن اینکه ترکیب دو رنگ است، هماهنگی و سادگی را نیز حفظ می کند.

حتی می توان از کابینت های مات و براق یک رنگ استفاده کرد. در چنین شرایطی از نوع مات در کابینت های پایینی و براق در کابینت های بالایی بهره می برند. که دلیل آن بیشتر در معرض خطر بودن نوع براق برای ردیف پایین و بازتاب نور به خصوص در آشپزخانه های کوچک و بدون پنجره است. این نوع از کابینت ها بیشتر در رنگ سفید هستند.

رنگ های ترکیبی برای کابینت

نکات استفاده از کابینت های دو رنگ

  • هر چه تضاد بین دو رنگ انتخابی بیشتر باشد آشپزخانه شما جذاب تر خواهد بود.
  • تضاد رنگی بیشتر مناسب آشپزخانه ها و کابینت های مدرن است و در کابینت های کلاسیک کمتر شاهد چنین تضادی خواهیم بود. اصولا در انتخاب رنگ برای کابینت سبک کلاسیک رنگ های هم خانواده یا بسیار نزدیک به هم استفاده می شوند.

کابینت تک رنگ

  • در انتخاب دو رنگ برای کابینت های سایر اجزای آشپزخانه مانند پرده، سرامیک، کاشی ها و… را در نظر بگیرید تا تنوع رنگی از حد مجاز بیشتر نشده و باعث شلوغی بصری نشود.
  • کابینت های دو رنگ چند سالی است که بسیار مد شده است، پس اگر اهل ریسک نیستید یا هر چند وقت یک بار اقدام به تعویض کابینت ها نمی کنید، کابینت های تک رنگ به شما پیشنهاد می شود.
  • کابینت های دو رنگ به دلیل خطای دیدی که ایجاد می کنند بیشتر مناسب آشپزخانه های بزرگ هستند. بنابراین بهتر است در آشپزخانه های کوچک از کابینت های تک رنگ استفاده شود.

ترکیب دو رنگ در کابینت

البته الزامی در مورد انتخاب رنگ کابینت نیست و این موضوع بیشتر به سلیقه افراد برمی گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *