کابینت برای آشپزخانه های باریک

4.5/5 - (2 امتیاز)

امروزه به دلیل کوچک شدن خانه ها آشپزخانه ها نیز در حداقل متراژ ساخته می شوند به همین دلیل جا دادن تمام وسایل مورد نیاز در چنین آشپزخانه ای کمی دشوار است. اگر طراح و کابینت ساز آشپزخانه شما ماهر باشند، می توانند به شکلی فضای آشپزخانه را طراحی و از قسمت های بلااستفاده استفاده کنند که این مشکل مرتفع گردد. البته این نکته را در نظر بگیرید پیچیدگی های طراحی در آشپزخانه دشوارتر از سایر قسمت های خانه به دلیل وجود وسایل برقی و دیگر الزامات آشپزخانه است. یکی از آشپزخانه هایی که برای طراحی آن باید وقت زیادی صرف شود آشپزخانه باریک است.

کابینت برای آشپزخانه های باریک

رنگ و مدل کابینت برای آشپزخانه های باریک

رنگ ها جزو بهترین ابزار برای اثربخشی در یک آشپزخانه هستند و اگر از آن ها به درستی استفاده شود بهترین اثر را خواهند داشت. به عنوان مثال رنگ های روشن برای آشپزخانه های کوچک برای بزرگ تر نشادن دادن فضا، رنگ های براق برای بازتاب نور به خصوص در آشپزخانه هایی یا پنجره نداشته و یا پنجره کوچکی دارند استفاده می شوند. البته بعضی از افراد رنگ های روشن را بی روح می دانند و برای همین از ترکیب دو رنگ برای دلباز تر کردن آشپزخانه استفاده می کنند.مواردی که باید در انتخاب رنگ و مدل کابینت برای آشپزخانه های باریک باید در نظر داشته باشید:

  • رنگ های تزئینی کابینت
  • سطوح و اتصالات
  • سلیقه شخصی
  • میزان نور طبیعی خورشید و لوستر
  • استفاده درست از رنگ ها

کابینت های آشپزخانه باریک

نکات انتخاب کابینت برای آشپزخانه های باریک

آشپزخانه های باریک کمی طراحان و کابینت سازان را محدود می کنند به همین دلیل این افراد متخصص باید مجموعه ای از عوامل را برای استفاده بهینه از فضا در نظر گیرند.

رنگ برای آشپزخانه های کوچک

همانطور که اشاره کردیم رنگ سفید رنگ سفید به بزرگتر نشان دادن آشپزخانه شما کمک خواهد کرد پس از استفاده از این رنگ برای آشپزخانه های باریک غافل نشوید. همچنین در کنار آن از رنگ های طیف قهوه ای و سبز به عنوان الهامی از طبیعت و برای کم کردن اثر بی روحی رنگ سفید می توان استفاده کرد.

همچنین استفاده از رنگ طلایی جهت شیک تر شدن فضای آشپزخانه نیز بسیار مفید است. شاید انتخاب شما یک رنگ تیره باشد در این صورت از طیف روشن تر آن رنگ استفاده کنید. مثلا اگر تمایل به استفاده از رنگ طوسی دارید طوسی روشن انتخاب مناسب تری خواهد بود. ترکیب رنگ ها نیز زیبا و مناسب هستند و طوسی روشن و تیره در کنار هم فوق العاده خواهند بود.

نورپردازی در آشپزخانه های دراز

نور در هر خانه ای حائز اهمیت است. در خانه و آشپزخانه های کوچک باید بیشتر از هر زمان و مکان دیگری به آن پرداخته شود تا فضای شما بزرگتر به نظر آید. مکانی که گاز شما قرار دارد و آشپزی می کنید و قسمت های برجسته آشپزخانه بیشتر از سایر مکان ها به نور نیازمندند. حتی اگر پنجره بزرگی ندارید با استفاده از چراغ های متنوع در جای جای آشپزخانه می توانید کمبود نور را جبران کنید.

نورپردازی در آشپزخانه های دراز

طراحی درست و اصولی

برای هر آشپزخانه ای باید یک طرح اصولی در نظر گرفت و با استفاده از این طرح زیبایی و استفاده از تمامی فضا مورد نظر قرار گیرد. مثلا جای لباسشویی، یخچال و گاز به درستی انتخاب شود. سینک نیز در مکان مناسب قرار گیرد. با موقعیت یابی درست بهترین استفاده از فضا خواهد شد.

کابینت های آشپزخانه باریک

احتمالا امکان طراحی کابینت های پهن و عریض را ندارید پس کابینت ها باید به بهترین شکل طراحی شوند. می توانید از قبل مشخص کنید که در هر کابینت چه وسایلی قرار است قرار داده شود و به نسبت آن اقدام به قفسه بندی کابینت ها نمایید.

نحوه چیدمان کابینت آشپزخانه اگر درست و اصولی باشد کمک زیادی به شما خواهد کرد. در این بخش می توانید ایده هایی را مرتبط با همین موضوع دریافت کنید.

انتخاب صندلی و میز در آشپزخانه

اگر در آشپزخانه نیاز به صندلی دارید بهتر است برای جلوگیری از ترافیک در آشپزخانه میز را حذف نموده و از اپن یا جزیره به عنوان میز استفاده کنید همچنین در هنگام خرید صندلی هوشیاری لازم را به خرج دهید تا کمترین فضا را به خود اختصاص دهند.

مدل کابینت برای آشپزخانه باریک

کابینت های بلند

ساخت کابینت در این آشپزخانه ها باید بلند و از زمین تا سقف باشند چرا که فضا در این آشپزخانه ها کم است. اما به دلیل دسترسی سخت به کابینت های فوقانی می توانید وسایلی را که کمتر به آن نیاز دارید در آن قسمت بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *