کابینت براق یا مات

5/5 - (3 امتیاز)

یکی از مهمترین مراحل تصمیم گیری در زمان خرید کابینت این است که کابینت مات یا براق کدام بهتر است؟ جدا از معایب و مزایایی که هر کدام از این کابینت ها دارند موضوع دیگری که شما باید در نظر بگیرید سبک آشپزخانه، نیاز و سلیقه شخصی خودتان است. همچنین شیوه نگهداری شما از کابینت ها نیز در این مورد بی تاثیر نیست.

یکی از رایج ترین کابینت های براق ، کابینت های گلاس است ! برای اطلاعات بیشتر و سفارش به این صفحه مراجعه کنید.

ام دی اف براق

نکات انتخاب کابینت براق یا مات

کابینت ها بخش زیادی از فضای آشپزخانه را به خود اختصاص داده اند و نظر افراد زمانی که وارد آشپزخانه می شوند به اولین چیزی که جلب می شود کابینت ها است، به همین دلیل در هنگام انتخاب باید تمامی موارد مهم را در نظر گرفت.

متراژ آشپزخانه : اصولا در آشپزخانه های کوچک از رنگ های روشن و کابینت های براق برای بازتاب نور استفاده می شود. البته این موضوع به شکل یک قانون نیست و اولین موردی که در انتخاب کابینت موثر است سلیقه شخصی افراد است.

سلیقه شخصی : افراد با مشاهده نمونه های مختلف کابینت ها متوجه میشوند که به نوع مات یا براق آن گرایش دارند

بودجه در نظر گرفته شده : کابینت های براق از کابینت های مات گران تر هستند به همین دلیل در هنگام انتخاب کابینت مبلغ مورد نظر را باید مشخص کنید.

کاربرد و امکان استفاده مفید از آن ها: هر دو نوع مات و براق اگر توسط یک فرد متخصص طراحی و ساخته شود می تواند کاربردی و مفید باشد و فضاهای بلااستفاده را پوشش دهد.

شرایط آب و هوایی محل زندگی : (به خصوص رطوبت و میزان تابش نور خورشید) جنس کابینت یکی از موارد مهم است که بسته به محل زندگی خود باید حساسیت کابینت را نسبت به نور خورشید و رطوبت دما بسنجید.

شیوه نگهداری: اگر چندان وقت و حوصله ای برای تمیز کردن کابینت ها ندارید استفاده از نوع مات آن به شما توصیه می شود.

کابینت آشپزخانه ساده و مات

انواع کابینت های مات و براق

کابینت های مات انواع مختلف و مدل های متنوعی دارند که ریسک انتخاب آن ها از کابینت های براق کمتر است. تنها ایرادی که بسیاری از افراد به آن می گیرند عدم بازتاب نور می باشد که اکثرا تصور می کنند مناسب آشپزخانه های کوچک نیست اما اگر فردی متخصص به صورت درست و کاربردی این کابینت ها را طراحی کند این مشکل حل خواهد شد.

های گلاس

اولین چیزی که در مورد کابینت های های گلاس به ذهن می رسد براق و شفاف بودن آن است در حالی که کابینت های های گلاس مات نیز وجود دارد. البته کابینت مات های گلاس همچنان درخشنده است اما نه به شکل نوع براق آن. این مدل بسیار برای سبک مدرن آشپزخانه مناسب می باشد.

ام دی اف

کابینت های ام دی افی که پوشش آن ها از ملامینه می باشد جزو دسته مات قرار می گیرند. مزیت این کابینت ها کیفیت بالا، مقاومت مناسب، زیبایی و تنوع در طرح و رنگ می باشد. همچنین نظافت و نگهداری آن ها ساده است زیرا لک یا خط و خش روی آن ها آن چنان مشخص نیست و با یک دستمال می توان به راحتی اقدام به تمیز کردن کابینت های مات کرد.

ممبران

کابینت های ممبران نیز در دو نوع مات و براق ساخته می شوند. سبک این کابینت بیشتر کلاسیک و نئوکلاسیک است که در سبک نئوکلاسیک از نمونه های مات آن استفاده می شود. اصولا رنگ های مات این نوع از کابینت ها در طیف تیره و رنگ های روشن آن برای نمونه براق استفاده می شود.

چوبی
کابینت هایی که تمام چوب یا با روکش چوب هستند جزو کابینت های مات محسوب می شوند. البته این مدل را در نوع براق با استفاده از رنگ هایی که روی آن پوشش داده می شود م می توان عرض کرد.

کابینت مات مشکی

معایب کابینت های مات

  • نمایش لکه هایی مانند لکه روغن
  • نظافت سخت در صورت انتخاب نوع بی کیفیت آن
  • سخت بودن برطرف کردن برآمدگی و ساییدگی ها

مزایا

  • نشان دادن کمتر لکه ها
  • تمیز کردن آسان کابینت ها
  • مناسب آشپزخانه های بزرگ
  • مقاوم در برابر خط و خش

کابینت چوبی مات

کابینت های مات به دلیل ریسک کمتری که برای انتخاب دارند گزینه بسیاری از افراد هستند که نمونه های جدید آن را در این بخش می توانید مشاهده فرمایید.

معایب کابینت براق

  • قیمت بالا به نسبت نوع مات
  • نشان دادن بیشتر لکه و جای دست

مزایا

  • کمتر نشان دادن لکه های روغنی
  • بازتاب نور خورشید و بزرگتر نشان دادن آشپزخانه
  • نظافت آسان

طوسی براق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *