عوامل موثر بر قیمت کابینت

4.7/5 - (4 امتیاز)

یکی از مهمترین وسایل که نه تنها در زیبایی ظاهر تاثیرگذار است بلکه بسیار کاربردی نیز می باشد کابینت ها هستند. اصولا سفارش و خرید کابینت یکی از سخت ترین مراحل برای افراد است. اینکه بدانید چه کابینتی مناسب آشپزخانه شما است و کدام یک از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند. طراحی و ساخت کابینت مانند هر وسیله دیگری به عواملی گوناگونی بستگی دارد. در این مقاله درباره عوامل موثر بر قیمت کابینت برای شما توضیحاتی شرح خواهیم داد.

متریال مورد استفاده در کابینت

یکی از مهمترین عواملی که در تعیین قیمت موثر است متریال استفاده شده در ساخت کابینت است. همانطور که میدانید کابینت های چوبی بالاترین قیمت را نسبت به سایرین دارند پس انتخاب آن ها هزینه بیشتری را به شما تحمیل می کند.

همچنین بدنه و اسکلت کابینت نیز با اهمیت است. در چنین شرایطی اگر بودجه شما محدود است می توانید جنس بدنه را از موادی ارزان تر استفاده کرده اما روکش را با کیفیت و مورد نظر خود انتخاب کنید.

عوامل موثر بر قیمت کابینت

برند عامل موثر بر قیمت کابینت 

ورق های کابینت، یراق آلات و دستگیره ها از برندهای مختلفی تامین می شوند. این برند در قیمت تاثیر زیادی دارد.مثال یک ورق ام دی اف ایرانی قیمت پایین تری نسبت به نمونه خارجی خود دارد.

به عنوان مثال کلیاف یک برند ایتالیایی است که ورق های کابینت را تولید می کند بسیاری از کشورها اقدام به ساخت نمونه مشابه آن کرده اند اما قیمت سمپل ایتالیایی بسیار بیشتر است.

یراق به کار رفته

منظور از یراق آلات دستگیره و پایه های کابینت هستند. هر چه آن ها با کیفیت تر از برند معتبر تری باشند طبیعتا قیمت آن ها بالاتر است.

اهمیت یراق آلات در قیمت کابینت

طراحی عاملی موثر بر قیمت کابینت

دو نکته اصلی در طراحی وجود دارد یک اینکه باید مکان سایر وسایل مشخص شود و دوم استفاده از تمامی فضاهای خالی و بلااستفاده است. بیشتر کابینت سازان امکان طراحی سه بعدی را برای شما فراهم می کنند. این کار قبل از ساخت کابینت انجام می شود که شما بتوانید نحوه چیدمان و مدل کابینت انتخابی خود را ببینید و اگر مایل به انجام تغییراتی بسته به سلیقه و نیاز خود دارید، شرح دهید.

در طراحی اندازه و تعداد کابینت ها، عمق، ارتفاع و …به صورت دقیق و با استفاده از نرم افزارها و ابزارهای خاص مشخص می شود.

برای آشنایی با نحوه طراحی سه بعدی کابینت می توانید این مطلب را مطالع فرمایید.

ساخت و اجرا

با توجه به تمامی موارد گفته شده در نهایت یک مبلغ کلی برای ساخت و اجرای کابینت در نظر گرفته می شود.

هزینه ی نصب

هزینه نصب مبلغی است که بعضی از کابینت سازان از آن چشم پوشی می کنند پس قبل از عقد قرارداد در مورد آن با کابینت ساز خود صحبت کنید.

نصب کابینت های اشپزخانه

 

نکات عوامل موثر بر قیمت کابینت

با توجه به گستردگی و تنوع در رنگ، طرح و جنس قیمت هر کابینت با دیگری متفاوت است.

اگر قصد تعویض یا خرید کابینت دارید در مرحله اول باید از چندین کابینت ساز استعلام قیمت کنید و اگر تفاوت شایانی بین رقم پیشنهادی آن ها بود بررسی کنید که این تفاوت قیمت به چه دلیل است.

سپس برای محکم کاری و آسودگی خیال هر دو طرف قرارداد بسته و تمامی موارد مورد نظر مانند متریال کاربردی، قیمت، زمان تحویل و… را در آن ذکر کنید.

در نهایت اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به مدت طولانی از کابینت خود استفاده می کنید و به صورت مکرر آن را تعویض نمی کنید به شما پیشنهاد می کنیم تا از مواد مرغوب تری استفاده کنید که دوام کابینت بالا رفته و نیاز به تعمیر نداشته باشد.

در این شرایط باید بدانید نحوه درست نگهداری و نظافت کابینت را دانسته تا طول عمر آن را بالا ببرید و نیازی به تعویض مداوم کابینت ها نداشته باشید.
2 دیدگاه در “عوامل موثر بر قیمت کابینت
  • مرداد 24, 1400 at 12:58 ب.ظ
    Permalink

    سلام شما هزینه نصب می گیرید؟ مبلغ اش چقدر هست؟

    Reply
    • تیر 20, 1402 at 7:10 ق.ظ
      Permalink

      سلام وقت بخیر
      برای فاکتورهای داخل تهران 10 درصد مبلغ کار و برای شهرستان 20 درصد می باشد.

      Reply
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *