اصول انتخاب بهترین رنگ برای کابینت

5/5 - (2 امتیاز)

شاید مهمترین عامل در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه را بتوان رنگ کابینت دانست. رنگ های به دلیل رازهای روانشناسی که در آن ها نهفته است تاثیر شگرفی بر روحیه و حالات ما می گذارند. علاوه بر زیبایی رنگ ها تاثیر زیادی در بزرگ یا کوچکتر نشان دادن فضا دارند به همین دلیل انتخاب صحیح و اصولی رنگ کابینت بسیار مهم است. در این مقاله درباره اصول انتخاب بهترین رنگ برای کابینت با شما صحبت خواهیم کرد.

رنگ مناسب کابینت

یکی از متداول ترین رنگ ها،کابینت با ترکیب دو رنگ است که در این بخش می توانید جدیدترین نمونه های آن و اصول انتخاب دو رنگ برای کابینت را مشاهده کنید.

در گذشته آشپزخانه فضایی مجزا از سایر قسمت های دیگر خانه بود اما با تغییر دکوراسیون خانه ها، امروزه باید رنگ اجزای آشپزخانه با سایر اجزای خانه باید همگون و چشم نواز باشد و تناسب رنگی بین تمامی وسایل خانه رعایت شود.

راهنمای انتخاب رنگ کابینت

روانشناسی رنگ های کابینت

  • سفید پرطرفدارترین رنگ کابینت است که حس پاکی و آرامش را به افراد منتقل می کند. البته شاید سید یک دست مورد علاقه شما نباشد به همین دلیل با ترکیب آن با طلایی که یک رنگ اشرافی بوده می توانید ظاهری لوکس به کابینت ها ببخشید.
  • رنگ های جیغ مانند قرمز و نارنجی سبب افزایش تحرک در انسان و افزایش اشتها شده و افراد مدت زمان زیادی را در آشپزخانه تاب نمی آورند. از این رنگ ها بیشتر در رستوران ها استفاده می شود.
  • طیف های مختلف رنگ قهوه ای که یادآور چوب و طبیعت است حس نوستالژی به انسان داده و باعث بیشتر شدن آرامش خاطر می باشد.
  • رنگ های خنثی مانند طوسی انسان را کسل و بی حال می کند به همین دلیل در هنگام انتخاب این رنگ پیشنهاد می شود که از رنگ های دیگر مانند سفید به صورت ترکیبی در کنار آن استفاده شود.

مناسب ترین رنگ برای کابینت

عوامل موثر بر انتخاب رنگ کابینت

سلیقه شخصی: اولین مسئله سلیقه و روحیات شخصی فرد است که با توجه به آن افراد دست به انتخاب یک سری از رنگ های می زنند. اما رنگ مبتنی برسلیقه شخصی به تنهایی نمی تواند انتخاب شود و باید موارد دیگر نیز در نظر گرفته شود.

متراژ آشپزخانه: مهمترین مورد متراژ و بزرگی و کوچکی آشپزخانه است هرچه آشپزخانه شما بزرگتر باشد دست شما برای انتخاب طیف های مختلف رنگ بازتر است. در مقابل هرچه آشپزخانه کوچکتر باشد رنگ های روشن پیشنهاد می شود تا فضا را بزرگتر و دلبازتر کند.

رنگ تیره برای کابینت آشپزخانه

نور آشپزخانه: نور مسئله ای حیاتی در زندگی امروز است. اگر پنجره آشپزخانه شما کوچک است یا اینکه آشپزخانه فاقد پنجره است بهتر است از کابینت هایی استفاده شود که تور لوستر را بازتاب می کنند. کابینت های سفید های گلاس و یا کابینت های سفید صدفی مناسب این مورد هستند.

اپن آشپزخانه: اگر آشپزخانه شما به صورتی است که نشمین به آن دید دارد بهتر است از رنگ ها و جنس هایی برای کابینت استفاده کنید که لکه و کثیفی را کمتر نشان می دهد. مثلا کابینت های های گلاس به خصوص به رنگ طوسی اصلا توصیه نمی شود.

هماهنگی با سایر اجزا: وسایل آشپزخانه، کاشی و پرده ها را در نظر بگیرید و با توجه به رنگ آن ها اقدام به انتخاب رنگ برای کابینت کنید.

اجتناب از رنگ های ترند و خاص: البته این مورد بستگی به شرایط شما دارد. اگر از آن دسته از افرادی هستید که چند وقت یک بار کابینت های خود را تعویض می کنید موردی ندارد اما اگر قصد دارید تا مدت ها از کابینت های آشپزخانه استفاده کنید بهتر از از رنگ های مد سال و خاص به صورت محدود و جزئی بهره ببرید.

رنگ ترند برای کابینت

امیدواریم با خواندن مطلب اصول انتخاب بهترین رنگ برای کابینت، انتخابی درست برای رنگ کابینت های آشپزخانه خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *